Influencer Marketing

SEO Nedir?

Dijital ile alakalı az çok bir şeyler okuduysanız muhtemelen SEO terimini duymuşsunuzdur. Ancak SEO tam olarak nedir? Nerelerde kullanılır? Bu yazımızda bunlara değineceğiz.

Seo Açılımı Nedir?

SEO Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Yani, bir bireyin veya işletmenin Google veya Bing gibi arama motorları aracılığıyla daha fazla organik trafik elde etmek için kullandığı uygulamaların tamamını kapsamaktadır.

SEO’nun birden farklı şekilde yapılabilir ve sürekli olarak gelen güncellemelerle değişebilir. 

SEO’nun tüm dalları ortak bir hedefi paylaşır: Bir kitleyle etkileşim kurmanıza yardımcı olmak.

Bugün itibariyle, SEO’da üç makro alan tanımlayabiliriz. Bunlar:

  • Sayfa İçi SEO
  • Teknik SEO
  • Sayfa Dışı SEO

SEO'nun Kuralları Nelerdir?

1.Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelimeler, SEO’nun yapı taşlarından bir tanesidir. Anahtar kelimeler, yazmakta olduğunuz konuyla ilgili, arama hacmine ve trendlere göre sıralanmış kelimeler veya kelime öbekleridir.

Bir konu trend olduğunda alakalı anahtar kelimeleri içeriğinize dahil edebilirsiniz. İyi bir anahtar kelime araştırması yapmayı bilmek, web sitenizdeki içeriğin görünür olmasına ve içeriğinizle hedefleyebileceğiniz yeni sektörler bulmanıza yardımcı olmaktadır.

2.Orjinal İçerikler

Anahtar kelime araştırmasıyla ilgili her şeyi öğrendikten sonra, bulduğunuz anahtar kelimelerle SEO uyumlu intihalsiz içeriklerin yazılması gerekmektedir. Bu içerikler SEO kurallarına uygun olmalıdır. Bunlar:

  • Sayfalarınızın orjinal bir meta başlığı ve  meta açıklaması olması gerekmektedir. Genellikle, WordPress gibi doğrudan CMS’nize (içerik yönetim sistemi) yazabilirsiniz. Bu başlık ve etiketlerin orjinal olduğunu ve hedeflemek istediğiniz ana anahtar kelimeyi içerdiğinden emin olun.
  • Sayfanızda yalnızca bir H1 başlığı olması gerekmektedir. Başlıkları nasıl yapılandırdığınız sizi rakiplerinize göre öne atmaktadır. 
  • Eğer bir görüntü kullanacaksanız mutlaka sıkıştırılmış olduklarını kontrol edin.  Büyük resimler sayfanızı yavaşlatarak Google tarafından olumsuz olarak görülebilir. Bunun

için WebP gibi platformları kullanabilirsiniz.

3.Temel bağlantı stratejisi