“ DÖNÜŞÜM MUHTEŞEM OLACAK ”
NELER YAPTIK ?
BAŞARI HİKAYELERİ
Google Reklamları - başarı hikayeleri TESBİHANE TEK KILAVUZ İLE CİROSUNU 8,96 KATINA ÇIKARDI
Tesbihane 2015 yılından bu yana Google reklamları ve tüm dijital reklam çalışmaları için Tek Kılavuz Dijital Performans Ajansından profesyonel destek almaktadır.devamı »
Tüm Başarı Hikayeleri İçin Tıklayınız
KARİYER
Tek Kılavuz Ailesi'ne Hoşgeldiniz
Tek Kılavuz Dijital Performans Ajansı'nda Türkiye'nin önde gelen markalarına hizmet vermek ve gücümüze güç katmak için Ailemizin bir parçası mı olmak istiyorsunuz? Yan taraftaki form alanı ile bize ulaşın. İlgili departman sorumlumuz size ulaşsın.
BAŞVURU FORMU

SEO Nedir ?

Bu soruyu Google'da aramaya başladıysanız web sitenizi daha geniş kitlelere ulaştırmak için doğru yoldasınız demektir. SEO, Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşmakta ve Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelmektedir. Arama Motorlarında yapılan aramalarda web sitenizin veya sayfalarının yükselmesi için yapılan stratejik çalışmaların tamamıdır. SEO çalışmaları profesyoneller tarafından yapılmalıdır. Aksi takdirde istenmedik sonuçlara yol açabilir. Böyle bir durumda web sitenizi tekrar Google kriterlerine göre otoriter bir site haline getirmek imkansız olabilir. Konusunda uzman SEO Danışmanı ile çalışmanızın getirisi oldukça yüksek olacaktır. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) 2 ana başlıkta ele alınmalıdır;

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) 2 ana başlıkta ele alınmalıdır;



Site İçi SEO (On Page SEO)
Site içi seo çalışmaları sayfa içeriklerinizin ve web sitenizin altyapısının düzenlenmesi anlamına gelmektedir. Sayfa başlıkları (title) değerlerinin birbirinden farklı olması gerekmektedir. Her sayfadaki açıklama (description) alanlarının sayfa başlığı ve içerikle alakalı şekilde düzenlenmesi ve anahtar kelime kullanımı yapılması gerekmektedir. Sayfa içerisindeki görsellerin alt tagları girilmelidir. Anahtar kelimelerin bold seçilmesi içeriklerinizin Google botları tarafından daha kaliteli bir içerik olarak algılanmasını sağlayacaktır. Video eklemeniz yine içeriklerinizin zenginleşmesini ve ziyaretçilerinizin sayfada geçirdikleri süreyi artıracaktır. İçeriklerinizde alt başlıklar kullanmanız ve bu başlıklara htagler vererek Google botlarına başlık olarak algılatmanız yararınıza olacaktır. 1 Adet H1, 4 adet H2 ve 4 adet H3 kullanılması gerekmektedir. Sitenizde yer verilen içeriklerin bilgi barındırması adına tarafınızdan oluşturulmasının ardından SEO Uzmanı tarafından SEO uyumlu hale getirilmesi gerekmektedir. Özgün metinler kullanılması ve bu metinlerin SEO uyumlu hazırlanması gerekmektedir. Anahtar kelime yoğunlukları Google kriterlerine göre hesaplanmalıdır.

Robot.txt ve sitemap.xml dosyaları oluşturularak Google Search Console aracılığıyla Google'a tanıtılması gerekmektedir. Benzer başlıktaki içeriklerde Double Content (kopya içerik) olarak algılanmaması için canonical link yapısı kullanılması gerekmektedir. Site kodlaması kısmında ise css dosyalarının minify edilerek sitenin daha hızlı açılmasını sağlamak gerekmektedir. Aynı işlem javascript dosyalarına da uygulanmalıdır. Css kodları <head> </head> taglarının içine ve en üst kısma yazılmalıdır. Bu sayede site yüklenirken görsel yükleme tamamlanmış olup kullanıcının siteyi tam biçimde kullanması sağlanacaktır. Javascript dosyalarının boyutlarının ise büyük olmasından dolayı <body> </body> içinde yer alacak şekilde sayfa altında yer alması gerekmektedir. Bu sayede tarayıcı, web sitesini, ziyaretçiye en hızlı şekilde sunacaktır.



Site Dışı SEO (Off Page SEO)
Bilinçli şekilde uygulanması gereken bir adımdır. Site içi SEO çalışmalarının ardından Site Dışı SEO çalışmalarına başlamak, siteniz için daha verimli sonuçlar almanıza sebep olacaktır. Siteniz için Google gözünde otoriter sitelerden alınan backlinklerle ağ kurulması gerekmektedir. Bu konuda aceleci davranmamak gerekir. İlgili içerik yayınlayan sitelerden linkler alınması en faydalı modeldir. Yine, siteniz için oluşturacağınız içeriklerin farklı anlatımlarını yapmak için oluşturacağınız bloglar sizin için en doğru backlink kaynakları haline gelecektir. Dış SEO çalışmalarında backlink alımlarını istikrarlı yapmanız yararınıza olacaktır. Google manipüle edilmiş backlinklere karşıdır. Backlink bir web sitesinin sizin sitenize kefil olması anlamına gelmektedir. Size kefil olacak web sitesinin durumu sizin sıralamanızı oldukça etkileyecektir. Backlink ağınızı katman kullanarak oluşturmanız uzun vadede kalıcı ve organik sonuç almanız açısından önemlidir. Zararlı sitelerden ve link çıkışı fazla sitelerden link alınmaması gerekmektedir. Aksi halde sitenizin spam olarak algılanması sıralamalarınızı olumsuz yönde etkileyecektir.

Arama motoru optimizasyonu çalışmaları öncesinde bir takım araştırmalar ve incelemeler yapılması gerekmektedir. Araştırmaların sonunda çıkan verilere göre SEO Stratejisi belirlenmelidir.



Sektör ve Rakip Analizi;
Web sitesinin faaliyet alanına göre sektörde faaliyet gösteren diğer firmaların web sitelerini ziyaret ederek kullanıcılara neler sunduğunu incelemek gerekir. Kullanıcı gibi düşünüp ürünleriniz veya hizmetleriniz ile ilgili ziyaretçilerinize farklı ne sunabilirsiniz? Bu sayede web siteniz daha fazla doğru içerik barındırmış olacaktır. Kullanıcı dostu web sitesi SEO çalışmalarının temel kuralıdır. Rakiplerinizin web sitelerini mercek altına almalısınız. Domain yaşı, backlink kaynakları, Google'daki sayfa sayısı, ziyaretçilerin sitede geçirdikleri süre gibi parametreleri takibe almalısınız.
Anahtar Kelime Tespiti;
SEO çalışmaları potansiyel müşterilerinize ulaşmanızın en kolay yoludur. Anahtar kelime seçimi temel kavramlar arasında yer almaktadır. Ürününüzün adı veya verdiğiniz hizmetin adı anahtar kelime listelerinizi oluşturmaktadır. Anahtar kelimelerinizi çeşitlendirmek adına lokasyon isimleri, fiyatı, modeli gibi kelimelerle türevlerini üretmek gerekmektedir. Anahtar kelime tespiti için profesyonel seo araçları geliştirilmiştir. Bu sayede long tail keywords listeniz oluşturulmaktadır. Google Adwords araçlarından Keyword Planner (Anahtar Kelime Planlayıcı) anahtar kelime araştırmaları sırasında size yardımcı olacaktır.
İçerik Kalitesi;
Hizmetleriniz veya ürünleriniz ile ilgili ziyaretçiye sunduğunuz sayfaların içerikleri zengin ve kaliteli olmalıdır. Bu içerikler özgün ve SEO uyumlu içerikler olmalıdır. İçerikleriniz görsel ve video içerikleriyle zenginleştirilmelidir. Bu sayede kullanıcılarınıza daha kaliteli içerikler sunmuş olacaksınız. İçeriklerinizin daha okunur hale gelebilmesi için alt başlıklar ve maddeler halinde sunmanız gerekmektedir.
Kullanıcı Deneyimi;
Dikkate alınması gereken en önemli konudur denebilir. Kullanıcılara kullanım kolaylığı yüksek web sitesi sunulmalıdır. Ziyaretçilerin sayfada geçirdikleri süre, gezdikleri sayfa sayısı ve siteyi tekrar ziyaret etmeleri sitenizin otoriter bir site olarak kabul edilmesi açısından önemli parametrelerdir. Kullanıcıların rakip sitelere göre daha fazla ve daha doğru içerik bulması sitenizi tekrar ziyaret etmelerini sağlamaktadır.
Link İnşası
Site içi SEO çalışmaları büyük ölçüde tamamladıktan sonra başlanması gereken bir yöntemdir. Web sitelerinden sitenize gelen linklerin topluluğudur. Belirli bir düzende yapılması gerekmektedir. Planlı alınan backlinklerin zamana yayılması ve kendi aralarında katman yaratmaları web sitenisinin daha etkili yükselmesini sağlayacaktır. İlgili içeriklerden alınan backlinkler çok daha etkili olmaktadır. Link alımlarını yaparken rakiplerinizin link aldığı sitelerden link almanız doğru olacaktır.
Daha Fazla Bilgi İçin Bizimle İletişime Geçin

Neden SEO Yaptırmalısınız ?
En etkili ve kalıcı Dijital Pazarlama tekniği olan SEO'nun (Search Engine Optimization) Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu (AMO) anlamına gelmektedir. Her site sahibinin bildiği bir kavram haline gelen SEO sizi hedef kitlenize ulaştıracak en doğru çözümdür. Teknoloji kullanımının artması markaların Google organik sonuçlarda yer almak için çalışmalar yapmasına sebep olmuştur. Sitelerin hedef kitlelerine ve müşterilerine ulaşabilmesi için yapılan anahtar kelime aramalarında yer alması artık firmaların kaderini belirler hale gelmiştir. Web siteleri ziyaretçilerinin %90'ını arama motorlarından kazanmaktadır. SEO çalışmaları sitenizin ziyaretçi sayısını düzenli ve kalıcı olarak artıracak bir yöntemdir. İşletmelerin %94'ü satın alma yapmadan önce internette arama yapmaktadır. Özellikle hizmet sektörleri ve e-ticaret alanında faaliyet gösteren markalar satışlarının büyük bir bölümünü Google'daki organik aramalardan elde etmektedir. Bu faktörleri göz önünde bulundurarak sizde markanızı büyütmek ve müşterilerinizi artırmak için SEO Hizmeti almalısınız. Kolay bulunabilirlik sizin için yeni satış kanalı oluşturmak anlamına gelmektedir.



SEO'nun Avantajları Nelerdir ?
Markalaşma sürecinize büyük katkı sağlar.
Maliyeti en düşük getirisi en yüksek Dijital Pazarlama ürünüdür.
Ürün veya Hizmetlerinize ihtiyaç duyan kişilerin doğrudan size ulaşmasını sağlar.
Site içinde yapılan düzenlemeler sayesinde Adwords maliyetlerinizin düşmesini sağlar.



SEO Hizmeti Alırken nelere dikkat etmelisiniz ?
Kişisel hizmet veren sektörde freelancer seocu olarak adlandırdığımız kişilerden hizmet almamanızı tavsiye ederiz. SEO süreklilik gerektiren bir iştir. SEO Firmalarını tercih etmeniz web siteniz için daha doğru olacaktır.
Sektörel deneyimleri olan SEO Ajansı sizin için en doğru stratejiyi oluşturacaktır.
Referanslarına bakarak o firmaların Google aramalarındaki sıralamalarına bakmalısınız.
Ajanslarını ziyaret ederek ekiple tanışmalısınız. Çünkü SEO ekip olarak yapılmasıgereken bir uygulamadır.
Aylık yapılan çalışmaların raporlarını talep etmelisiniz.
SEO sözleşmesi yapmalısınız.



SEO İş Akışı
Site İçi SEO Hatalarının Tespit Edilmesi ve Raporlanması
Anahtar Kelimelerin Seçilmesi ve Aranma Hacimlerinin Raporlanması
Hedef Sayfa Tespitleri ve Eksik İçeriklerin Siteye Eklenmesi
Blog Oluşturularak Long Tail Keyword'lerin İçeriklerin Eklenmesi
Backlink Analizi Yapılarak Zararlı Backlinklerin Reddedilmesi
Search Console (webmastertools) Analizi
Mobil Uyumluluk Raporlaması ve Hataların Giderilmesi
Google Page Speed (sayfa hızı) Testi ve İyileştirmesi
Sosyal Mecra Analizleri ve Eksik Hesapların Edinilmesi
Ürün Gruplarının ve Ürünlerin Detaylı İncelemeleri
Sektörel ve Rakip Analizleri ve Strateji Tespitleri
Rakip Backlink Kaynaklarının İncelenmesi
Sosyal Bloglar Oluşturularak Backlink Alımları
Otoriter Sitelerle Link İnşasının Kurulması



Kurumsal SEO Danışmanlığı
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Google'da yapılan aramalarda yükselmek amaçlı yapılan işlemrin bütünüdür.. Google'da ilk sayfaya çıkmak neredeyse tüm site sahiplerinin istediği bir durumdur. Bu durum özellikle belirli sektörlerde pazar payının internette kaymasından kaynaklı yüksek rekabet oluşturmaktadır. Anahtar kelimelerin aranma hacimlerine göre geri dönüşümünün doğru orantılı olması, yüksek aranma hacmine sahip kelimelerde SEO Hizmetinin önemini ortaya çıkartmaktadır.



Kurumsal SEO Nedir ?
Hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren belirli anahtar kelimelerdeki sıralamalarda 1.sayfada yer alması gereken firmalara yapılan SEO çalışmasıdır. Anahtar kelime bazlı SEO çalışması için rakip analizi oldukça önemlidir. Bu sayede farklı anahtar kelime tespitlerinide yapmış olursunuz.


Biz Sizi Arayalım
WhatsApp'ta Paylaş