Site İçi SEO (On Page SEO)
Site içi seo çalışmaları sayfa içeriklerinizin ve web sitenizin altyapısının düzenlenmesi
anlamına gelmektedir. Sayfa başlıkları (title) değerlerinin birbirinden farklı olması
gerekmektedir. Her sayfadaki açıklama (description) alanlarının sayfa başlığı ve içerikle
alakalı şekilde düzenlenmesi ve anahtar kelime kullanımı yapılması gerekmektedir. Sayfa
içerisindeki görsellerin alt tagları girilmelidir. Anahtar kelimelerin bold seçilmesi
içeriklerinizin Google botları tarafından daha kaliteli bir içerik olarak algılanmasını
sağlayacaktır. Video eklemeniz yine içeriklerinizin zenginleşmesini ve ziyaretçilerinizin
sayfada geçirdikleri süreyi artıracaktır. İçeriklerinizde alt başlıklar kullanmanız ve bu
başlıklara htagler vererek Google botlarına başlık olarak algılatmanız yararınıza olacaktır.
1 Adet H1, 4 adet H2 ve 4 adet H3 kullanılması gerekmektedir. Sitenizde yer verilen
içeriklerin bilgi barındırması adına tarafınızdan oluşturulmasının ardından SEO Uzmanı
tarafından SEO uyumlu hale getirilmesi gerekmektedir. Özgün metinler kullanılması ve bu
metinlerin SEO uyumlu hazırlanması gerekmektedir. Anahtar kelime yoğunlukları Google
kriterlerine göre hesaplanmalıdır.
Robot.txt ve sitemap.xml dosyaları oluşturularak Google Search Console aracılığıyla
Google'a tanıtılması gerekmektedir. Benzer başlıktaki içeriklerde Double Content (kopya
içerik) olarak algılanmaması için canonical link yapısı kullanılması gerekmektedir. Site
kodlaması kısmında ise css dosyalarının minify edilerek sitenin daha hızlı açılmasını
sağlamak gerekmektedir. Aynı işlem javascript dosyalarına da uygulanmalıdır. Css kodları
<head> </head> taglarının içine ve en üst kısma yazılmalıdır. Bu sayede site yüklenirken
görsel yükleme tamamlanmış olup kullanıcının siteyi tam biçimde kullanması
sağlanacaktır. Javascript dosyalarının boyutlarının ise büyük olmasından dolayı <body>
</body> içinde yer alacak şekilde sayfa altında yer alması gerekmektedir. Bu sayede
tarayıcı, web sitesini, ziyaretçiye en hızlı şekilde sunacaktır.
Site Dışı SEO (Off Page SEO)
Bilinçli şekilde uygulanması gereken bir adımdır. Site içi SEO çalışmalarının ardından Site
Dışı SEO çalışmalarına başlamak, siteniz için daha verimli sonuçlar almanıza sebep
olacaktır. Siteniz için Google gözünde otoriter sitelerden alınan backlinklerle ağ kurulması
gerekmektedir. Bu konuda aceleci davranmamak gerekir. İlgili içerik yayınlayan sitelerden
linkler alınması en faydalı modeldir. Yine, siteniz için oluşturacağınız içeriklerin farklı
anlatımlarını yapmak için oluşturacağınız bloglar sizin için en doğru backlink kaynakları
haline gelecektir. Dış SEO çalışmalarında backlink alımlarını istikrarlı yapmanız yararınıza
olacaktır. Google manipüle edilmiş backlinklere karşıdır. Backlink bir web sitesinin sizin
sitenize kefil olması anlamına gelmektedir. Size kefil olacak web sitesinin durumu sizin
sıralamanızı oldukça etkileyecektir. Backlink ağınızı katman kullanarak oluşturmanız uzun
vadede kalıcı ve organik sonuç almanız açısından önemlidir. Zararlı sitelerden ve link
çıkışı fazla sitelerden link alınmaması gerekmektedir. Aksi halde sitenizin spam olarak
algılanması sıralamalarınızı olumsuz yönde etkileyecektir.
Arama motoru optimizasyonu çalışmaları öncesinde bir takım araştırmalar ve incelemeler
yapılması gerekmektedir. Araştırmaların sonunda çıkan verilere göre SEO Stratejisi
belirlenmelidir.
Sektör ve Rakip Analizi;
Web sitesinin faaliyet alanına göre sektörde faaliyet gösteren diğer firmaların web sitelerini
ziyaret ederek kullanıcılara neler sunduğunu incelemek gerekir. Kullanıcı gibi düşünüp
ürünleriniz veya hizmetleriniz ile ilgili ziyaretçilerinize farklı ne sunabilirsiniz? Bu sayede
web siteniz daha fazla doğru içerik barındırmış olacaktır. Kullanıcı dostu web sitesi SEO
çalışmalarının temel kuralıdır. Rakiplerinizin web sitelerini mercek altına almalısınız.
Domain yaşı, backlink kaynakları, Google'daki sayfa sayısı, ziyaretçilerin sitede geçirdikleri
süre gibi parametreleri takibe almalısınız.
Anahtar Kelime Tespiti;
SEO çalışmaları potansiyel müşterilerinize ulaşmanızın en kolay yoludur. Anahtar kelime
seçimi temel kavramlar arasında yer almaktadır. Ürününüzün adı veya verdiğiniz hizmetin
adı anahtar kelime listelerinizi oluşturmaktadır. Anahtar kelimelerinizi çeşitlendirmek adına
lokasyon isimleri, fiyatı, modeli gibi kelimelerle türevlerini üretmek gerekmektedir. Anahtar
kelime tespiti için profesyonel seo araçları geliştirilmiştir. Bu sayede long tail keywords
listeniz oluşturulmaktadır. Google Adwords araçlarından Keyword Planner (Anahtar Kelime
Planlayıcı) anahtar kelime araştırmaları sırasında size yardımcı olacaktır.
İçerik Kalitesi;
Hizmetleriniz veya ürünleriniz ile ilgili ziyaretçiye sunduğunuz sayfaların içerikleri zengin ve
kaliteli olmalıdır. Bu içerikler özgün ve SEO uyumlu içerikler olmalıdır. İçerikleriniz görsel
ve video içerikleriyle zenginleştirilmelidir. Bu sayede kullanıcılarınıza daha kaliteli içerikler
sunmuş olacaksınız. İçeriklerinizin daha okunur hale gelebilmesi için alt başlıklar ve
maddeler halinde sunmanız gerekmektedir.
Kullanıcı Deneyimi;
Dikkate alınması gereken en önemli konudur denebilir. Kullanıcılara kullanım kolaylığı
yüksek web sitesi sunulmalıdır. Ziyaretçilerin sayfada geçirdikleri süre, gezdikleri sayfa
sayısı ve siteyi tekrar ziyaret etmeleri sitenizin otoriter bir site olarak kabul edilmesi
açısından önemli parametrelerdir. Kullanıcıların rakip sitelere göre daha fazla ve daha
doğru içerik bulması sitenizi tekrar ziyaret etmelerini sağlamaktadır.
Link İnşası
Site içi SEO çalışmaları büyük ölçüde tamamladıktan sonra başlanması gereken bir
yöntemdir. Web sitelerinden sitenize gelen linklerin topluluğudur. Belirli bir düzende
yapılması gerekmektedir. Planlı alınan backlinklerin zamana yayılması ve kendi aralarında
katman yaratmaları web sitenisinin daha etkili yükselmesini sağlayacaktır. İlgili içeriklerden
alınan backlinkler çok daha etkili olmaktadır. Link alımlarını yaparken rakiplerinizin link
aldığı sitelerden link almanız doğru olacaktır.