PLA harcamaları yıldan yıla artmakta ve bu 2013’ün 4.çeyreğinde oldukça açık bir hale geldi. PLA’lar sadece daha çok bütçe
almıyor, aynı zamanda metin reklamlarından da daha iyi performans gösteriyor. Analizlerimize göre PLA reklamları metin
reklamlarına göre %49 daha iyi dönüşüm oranlarına sahipler
Arama motoru reklamlarının Türkiye için yeni reklam verme modeli olan Google Alışveriş Sonuçları Reklamları Normal metin reklamlara göre tıklanma
oranlarınızı ortalama 10 kat daha fazla tıklama almasını sağlamaktadır. Bu sayede ve henüz çok bilinmeyen bu reklam modelinin normal tıklama başı
maliyetlere göre ortalam yüzde 40 daha ucuz olduğunu yaptığımız kampanyalardan test ettik.
1-) Arama sonuçları reklamı sayesinde kullanıcılar aradıkların ürünün görselini görür ve gereksiz tıklama yapmaz!
2-) İlgilendiği ürünü sitenize gelmeden rakiplerinize fiyatınızı kıyaslar ve pahıysanız tıklama yapmaz.
3-) Reklam alanında daha dikkat çekici ve geniş bir alana sahip olursunuz!
4-) Normal metin reklamlarınızla birlikte ürün listeleme reklamları aynı kelimelerde aynı anda reklamınız gözükebilir!
Alışveriş sonuçları reklamları nerelerde çıkar sorusunun cevabı ise, Google arama sorgularının listelendiği sayfanın en üstünde sol tarafta ve rekabet ve alaka durumuna göre yine arama sonuçlarında sağ tarafta kare boyutlarında google ürün listeleme reklamları yani google alışveriş sonuçları reklamları gösterilebilmektedir.
Google Alışveriş sonuçları reklamlarında anahtar kelimeleri manuel olarak belirleyemezsiniz. Google merchant center hesabımıza kayıt etmemiz için bizlere ürün veri feedleri XML yada excell dosyası göndermeniz yetelridir. Ürünlerinizin adından kategorisinden ve ürün açıklamasına göre sistem kendisi reklamları göstereceği kelimeleri yakalar ve yayına alır.
Alışveriş reklamları için tıklama başı maksimum ödemek istediğiniz tutarı belirlersiniz ve sistem kendisi otomatik olarak aynı arama motoru metin reklamlarında olduğu gibi bir üst konuma sizi geçirmek için altta yer alan kullanıcın tıklama başı maliyetinin 1 kuruş üstünü ödeyecek şekilde sizden alır ve reklam sıralamanızı belirler.
Alışveriş sonucu reklamları edindiğimiz tecrübelerimizden yola çıktığımızda mevcut metin reklamlarına göre adwords sisteminde henüz fazla rekabeti olmayan bu kampanya kurgusunda google adwords sanırım biraz ayrıcalık tanıyor ve tıklama başı maliyetler normal fiyatlara göre ortalama yüzde 40 daha uygun çıkmaktadır.
Kenshoo PLA ile Bizim destek planımız tekrarlı bir yaklaşıma sahiptir.
Baz desteğimizin üzerine daha ileri düzeyde destek vermemizin yolu da zaten budur. Desteğimizin 3 fazı bulunur.
Başlangıç fonksiyonelliği
Mayıs ayında ek fonksiyonel özellikler ortaya koyduk. Google alışveriş reklam kampanyalarını Kenshoo’ya yükleyip, sadece yönetmekle kalmayıp aynı zamanda teklif optimizasyonu da yapabileceksiniz. Talebe göre yönetilen kampanyaların entegrasyonu ve raporlaması henüz platformumuzda desteklenmiyor.
Eğer bunu yapabildiğiniz bir çözümünüz varsa onunla devam etmenizi öneriyoruz.
Yoğun Destek
Ürün Listeleme kampanyaları için oluşturduğumuz sistemin getirdiği özellikler:
Tam erişim ile kampanyaları download etme, teklifleri değiştirme, dönüşümleri takip etme ve değişiklikleri upload etme
Hangi ürün gruplarının ve ürünlerin nasıl performans sergilediğini gösteren gelişmiş raporlama
Otomatik ve entegre edilmiş teklif yönetimi ile teklif stratejisi özel bir algoritma ile kullanılır.
Bu anahtar kelime ve ürün grubu bazında yapılabilir.
Talep ile yönetilen kampanyalar sayesinde buradan elde ettiğiniz başarılar sosyal ağlarda da kullanılabilir.
İleri düzey destek
Ağustos’tan itibaren, alışveriş kampanyalarını yönetme ve mevcut dijital stratejilerinize entegre etmede kullanabileceğiniz ek çözümler sunmaya başladık. Bu kenshoo’nun kendine has medya optimizasyon tahmincisi, otomatik teklif verme ve bütünsel analiz gibi avantajları shopping kampanyalarında da kullanılabileceği anlamına geliyor.
AdWords Arayüzüne Göre Ürün grupları seviyesinde reklam oluşturmak eski ürün hedeflemesinden daha kolayken, shopping kampanyalarındaki fiyat
teklifi girişleri halen hantal ve kullanışsızdır. Çoklu teklif verme durumu daha zordur. Özellikle çoklu kampanya yönetimlerinde.
Click 1-Kenshoo bu gibi olumsuzlukları ortadan kaldırmak için ürün grupları hiyerarşisinin görünümünü kolaylaştıran bir arayüz geliştirmiştir.
Click 2-Aynı zamanda bu ürün gruplarını aynı hiyerarşiye göre kolayca filtreleyebilirsiniz.
Click 3- En önemlisi de ürün gruplarını çabuk bir şekilde optimize edersiniz.
Kenshoo ile Google Alışveriş Reklamları için sunduğumuz destek sizin normal kampanya yönetimlerinizde kullandığınız fonksiyonelliği de kullanılabilir hale getiriyor. Google Ürün Listeleme kampanyalarının download ve upload yapılabilmesi, yeni promosyon çizgilerinin belirlenmesi gibi özellikler kullanılabilir. Ürün gurubu ve ürün reklamı filtrelerine dayalı özel raporlama ve toplu değişimleri de ANAYLISIS GRID ile kolayca yapabilirsiniz. Aynı zamanda ileri zamanlı değişiklikleri de Scheduled Actions özelliğini kullanarak yapabilirsiniz.
Kenshoo Search ile Ürün listeleme reklamları değişik teklif verme stratejileri gerektiren tamamıyla yeni tip reklamlardır. Bu reklamların teklif yapabileceğiniz anahtar kelimeleri yoktur ve kalite puanı, pozisyon durumları gibi değişkenler bulunmaz. İşte bu yüzden teklif vermek oldukça zor hale gelir. Diğer platformlardan farklı olarak, Kenshoo iki yeni shopping kampanyası teklif stratejisi geliştirmiştir. Bunlar sayesinde, ürünlerin performanslarına göre Kenshoo çok daha zekice teklif önerileri sunar
Bu iki strateji, reklam grubu seviyesinde daha iyi teklifleri oluşturabilmek ve mobilde teklif ayarlamaları için ürün açıklamasını kullanır. (tabi bu ürün açıklamalarının Merchant center’da kullanılabilir olması gereklidir)
Burada, Kenshoo’nun diğer portfolyolarında da yaptığı gibi marjinal ROI hesaplanır ve bundan sonra harcanacak 1 doların nerede daha iyi dönüşüm yapacaksa orada harcanması sağlanır. Aynı şekilde, bu PLA-model bir sonraki tıklamanın değerini tahmin eder ve en iyi performans verecek olan ürün grubuna yatırım yapar.
Kenshoo, alışveriş sonuçları kampanyalarına çok fazla yatırım yapmakta ve bu iki teklif stratejisini sunmaktan gurur duymaktadır.