İşletmenizin ihtiyacını karşılayacak birden fazla Facebook Reklam modeli vardır. Facebook reklamları genellikle haber kaynağı reklamları ve sağ sütun reklamları kullanılmaktadır.
Fakat bu reklam modellerinden de farklı ve değişik formatları vardır.Sizde Facebook Reklamları ile Potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz.
Facebook reklam modellerini kullanarak web siteniz, facebook sayfanız, mobil uygulamanız ve eticaret satış odaklı bir çok facebookta reklam verebilirsiniz. Facebook reklam vermek istediğinizde bir çok hedefleme kombinasyonu kullanabilirsiniz, ürün veya hizmetinizle alakalı olabilcek kullanıcları yaşları, cinsiyetleri, ilgi alanları gibi ve daha fazla hedefleme yönetemi ile reklam gösterimi yapabiliriz. Mobil cihaz kullanarak giriş yapan kitlelere özel facebook reklam görselleri çıkarken, masasüstü cihazları ile giriş yapan kullanıcılara özel facebookta reklam modellerini devreye alabiliriz. Peki bu ne işimize yarar işte tam olarak bu ve bunun gibi kurgularda dijital performans ajansı olarak biz devreye giriyoruz ve hangi cihaz, yaş, ilgi alanı, şehir ve diğer hedefleme stratejilerimizle örtüşen kullanıcıları analiz ediyor ve dönüşümü bize en çok olacağını gördüğümüz kitlelere reklamlarımızın gösterimini sağlıyoruz. Siz ise sadece facebook reklam raporlarınza bakarak kampanyalarınızın iyiye gidişini seyredersiniz.
Facebook reklamları amacınıza göre değişkenlik göstermektedir. Temel olarak yazmak gerekirse 3 adet ana başlıkta ayrımaktadır;
Hedefleme kurgularıyla 3 ana adımın altında ayrılmaktadır. Burada işletmenizin hedeflerine göre facebook reklamları için doğru kampanya kurguları seçerek başlamaktayız. Facebook reklamları için detaylı hedeflemelere bakacak olursak;
Olarak en sık kullanılan facebook reklamları kurgularıdır. İşletmenizin kampanya stratejilerine uygun olacak şekilde facebook reklamları için kampanya kurulumlarınızı sürekli optimize ederken yeni modelleride denemekteyiz.
Facebook reklam ücretleri diğer internet reklam mecralarına göre ekonomik olduğunu belirtebiliriz. Reklamlarınızı dilerseniz hedeflediğiniz her 1.000 kullanıcı gördüğü zaman ücretlendirebilir veya yalnızca reklamlarınızla ilgilendikleri ve tıkladıkları zaman facebook reklam ücretleri devreye girer.
Cpm veya Cpc olarak rakamlar şuan için Türkiye'de 0.20 TL civarındadır.
Facebook reklam ücretleri borsa mantığında çalıştığı için sizin belirleyeceğiniz fiyatlar üzerinden hareket eder, örneğin gönderi etkileşimi ile etkileşim başına ücret ödeme modelini seçtiğiniz zaman reklamınızı gören kullanıcılar için değil gönderiniz ile etkileşime girmiş kullanıcılar için sizin belirlediğiniz maksimum tutar kadar faturalandırılırsınız. Etkileşim başına 0,06 TL teklif verdiyseniz ve bir kullanıcı facebook reklamınızı beğendiği zaman veya paylaştığı zaman sizden maksimum 0,06 TL facebook reklam ücreti yansıtacaktır.
Facebook reklam ücretleri konusunda gösterim başı ödeme, tıklama başı ödeme ve etkileşim başı ödeme gibi modeller yer almaktadır. En sık kullanılan model tıklama başı ödeme olduğu gibi bizimde tavsiye ettiğimiz ödeme modelidir. İlerleyen süreçte dönüşüm başına ödeme yöntemi de kullanarak bir reklam tıklamasından sonra sitenizi ziyaret eden kullanıcın alışveriş yapması ve siparişi tamamlamasından sonra facebook reklam ücreti ödemek istediğiniz maksimum rakamdır. 15 TL de bir ürün satışı yapmak istiyorum gibi bir rakam belirleyebilirsiniz.